Larvik Turn IF
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Larvik Turn - Sandar

+7
HvitogBlå
Lovise
Bøkern
Bøkedampen
Heimen
bricky
smiley11
11 posters

Side 1 av 2 1, 2  Next

Go down

Larvik Turn - Sandar Empty Hei Truls.

Poste by bricky 2008-05-18, 00:45

Det var da fælt da...

Du må ikke komme med meldinger som «feil igjen» og «feil igjen», hvis du vil drive en konstruktiv debbatt. Dette er herskerteknikk som du bør bruke andre steder.
Hva som er «feil», kommer kanskje av øyet som ser, når jeg ser argumenteringen din..

Skjønner at Espen A. hadde en sesong etter LFK ble oppløst. Dette hadde jeg heldigvis greid å fortrenge. Husker allikevel hvor patetisk jeg syntes det var, da han PÅ INGEN MÅTE hadde noen tilknyttning til Fram, utover dette. Hvorfor fortsatte han ikke på Fram? Hvorfor hadde han møte med Turn? Hvorfor spilte han i Svarstad på forsesongen sist år? Hvorfor.... Hvis Fram var «hjemmet hans»... ? Kan det ha noe med penger å gjøre? En liten digresjon her: Leste nettopp at Fram hadde opp mot 700.000 i utgifter til spillerne. Jeg har bare en melding til det: KVALMENDE. Dere tror «innfløttrane» deres fortsetter i klubben, hvis krana blir skrudd igjen, og de får et greit økonomisk tilbud et annet sted? DREAM ON.

Jeg er så utrolig glad for at Turn driver som de gjør. Jeg syntes det rett og slett er fantastisk. Har jeg noen ekstra slanter, skal jeg love deg at de går til Turn.

Vi har TRE seriemesterskap. Historie, sier du?? Visst pokker sier jeg, OG HVIKEN HISTORIE. Vi har fostret MANGE spillere til elitedivisjonen i nyere tider. Vi har i tillegg fostret landslagsspillere som Hallvar Thoresen, Tom Sundby, Gunnar Halle, samt flere gutte/juniorlandslagsspillere.

Vi fikk før forrige sesong på plass en veldig solid arbeidsgruppe med offensiv målsetting.

Ja, Fram har hatt en bra dugnadskultur, men også her har jeg noe å tilføye. Etter at «Framhallen» ble satt opp, passet dere på at hele omverdenen fikk vite at «alt var gjort på dugnad». For noe SPRØYT... Vi ble truet bort fra yrkesskolen for både å pusse leca og legge fliser. Hverken en takk eller en Grans/Juno-brus var å oppdrive. Skulle ønske jeg dengang var like innbarka Turngutt som Sverre J. var, da læreren på elektrikeren ba ham om å pakke ned no`redskap for å legge opp noe på klubbhytta (Fram). Sverre kikket bare over brillekanten, la haka fram og sa: «Da går jæ heller ned en karakter...». Vil også legge til at vi også i Larvik Turn har mennesker som vet verdien/betydningen av en fungerende dugnadskultur.

Påstanden du kommer med i ditt første innlegg, er virkelig en sannhet med modifikasjoner.
Så det er en ensidig arbeiderklasse/kultur, som har gjort Larvik til det den er i dag? Det var interessant. Så et forretningsdrivende borgerskap har bare «snyltet» på arbeiderene, de da? Jeg kommer aldri til å si noe negativt om arbeidsfolk (det ville jo også være å skite i eget reir), men det er flere tiår siden jeg anså mitt arbeid viktigere enn andres.

Dere hevder at «det er bare noen gamlinger, med fossile meninger, som er imot klubbsammenslåing». Hvis du tror dette er et faktum, bør du belage deg på en ubehaglig overaskelse. Klubbånen er i høyeste grad levende på Lovisenlund.

Ser du ikke berører flere av mine argumenter. Fks. det at endel (jeg vet faktisk ikke hvor mange) var «die hard»LFK-supportere, sesongen før de ble «die hard»- Fram-supportere.
Før du kommer med for mange (bort)forklaringer på dette, vil jeg bare gi deg et par stikkord: «behov for å definere gruppetilhørighet».

Du ber meg gå inn og sjekke et innlegg av «Daniel» på framfotball.no.
La meg si det sånn : Hverken ti ville hester eller ei naken Jennifer Aniston (jo, forresten...kanskje hu..) hadde greid å få meg inn dit. Hadde først måtte se: Dis, av og med Aune Sand samt tre episoder av «Hvordan maling tørker». Etter hva jeg har blitt fortalt, har han skrevet et av innleggene på VG-forumet. Her foreligger det ingen som helst bevis for at Fram startet fotball før Odd, kun teorier som er så fragile at man bør unngå å puste for hardt, så de ikke faller sammen.

Fks.: Jeg siterer: «Det finnes ingen protokoll fra stiftelsesmøte. Men Per Nyhus skriver i boken ”Fram og tilbake på Torstrand” at fotball, turning, friidrett og roing var idrettsgrener man bestemte skulle utøves i klubben. Om vinteren var det naturlig å satse på skøyter og ski», sitat slutt.
Er det DETTE du legger fram som bevis??? Når tror du de begynnte med vitertrening i fotball? 1894??? Jeg vet ikke hvem «Daniel» er, men her har han (og resten av dere) virkelig overgått seg/dere selv i å lese selektivt.

Et sitat til, mens jeg er igang, denne gangen fra en Odd-supporter: «I den første perioden var det turn som sto i fokus, men siden engelske fremmedarbeidere på Skotfoss allerede hadde bragt fotballen til Skien, trolig som første by i landet, ble det i 1887 vedtatt å kjøpe inn en fotball, og dermed oppsto for første gang et fotballag i Odd-regi. Dette raknet raskt, men klubben gjorde et nytt forsøk, og 31. mars 1894 ble Odds Ballklubb grunnlagt», sitat slutt.

På grunnlag av disse innleggene klarer «Kurtol» å komme til denne bombastiske sluttningen, sitat: «Da tror jeg vi kan slå fast at Fram er norges eldste eksisterende fotballklubb. Med bakgrunn i det som er kommet fram til nå i denne diskusjonen, ser en revidert liste over de 10 eldste eksisterende fotballklubbene slik ut: (bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla), sitat slutt.
Eier dere ikke kritisk dømmesans overhode??

At dere solgte sjela til LFK.... vel, med deres rettferdighetsoppfattning, så la oss kun enes om at vi er uenige.

Et sitat til fra deg:»Leser også at du mener vi burdde spilt 7 div el. Men avtalen var at hvis LF skulle gå konkurs eller misslykkes på noen måte, tok vi over plassen igjen. Derfor tok vi over plassen», sitat slutt.
Hvem gjorde dere den avtalen med?? Trodde det kun var kretsen som kunne inngå slike avtaler, om den i det hele tatt ville vært lovlig (ved konkurs).

Som dere så vakkert synger: «..og klubben vår har Nansen døpt». Med allmenkunnskapen
noen av dere sitter inne med, er det her fritt fram diverse tolkninger av visse fakta.
Det jeg vet, er at Nansen bestillte en båt som kunne motstå «skruis». Den ble seilt med vilje inn i isen, for så å bli løftet opp, og følge isens drift, kun for å bevise hans teori om isvandring. Båten ble bygd på Rekkevik, og Colin Archer var båtkonstruktør. Hvem som døpte den, vet jeg faktisk ikke, men jeg er ganske sikker i min påstand om at Nansen ikke har døpt klubben «Fram», hvis det da ikke skulle være hans totalt ukjente firmenning, Ørnulf Nansen, eller hans lillebror; Viggo..

Mvh. Stein
bricky
bricky

Antall Innlegg : 74

Til Toppen Go down

Larvik Turn - Sandar Empty Re: Larvik Turn - Sandar

Poste by HvitogBlå 2008-05-15, 17:05

Angående 17mai-kamp er det idrettskretsen som setter opp disse. Og der har vi jo en Svarstad gutt som jobber/jobbet? Dermed ble det satt opp fram-SVARSTAD 16 mai i år fordi ingen klubber hadde forhørt seg før eller rett etter.
HvitogBlå
HvitogBlå

Antall Innlegg : 39

Til Toppen Go down

Poste by Truls 2008-05-15, 01:45

bricky skrev:Har savnet litt trøkk i debatten på forumet, så dette var jo riktig bra.
Hvis noen føler seg støtt av at jeg skriver: "frEm", så akter jeg slett ikke å be om unskyldning.
Såpass takhøyde må vi ha. jeg har heller ikke vanskligheter med å synge:"Hvorhen du går i norges land, - så møter du en skabbkanin som kommer i fra Fram". Hvis jeg skulle greie å provosere noen med slike uttalelser... so be it.
Jeg har i utgangspunktet stor respekt for Fram som idrettsforening. De er tuftet på arbeiderklassens befolkning, og sånn sett burde den klubben apellere mer til mine grunnverdier. Jeg ble imidlertid som sekstenåring med "Stavernsgjengen" inn på trening på Turn, og mistet hjertet mitt til de.
Man kan uansett ikke annet enn bli glad i FRAMFOLK som salige Ole Ruud. Ingen over, ingen ved siden... Jeg tror vi håndballspillere på Turn elsket ham like høyt som de på Fram (TAKK for alt, Ole)
Jeg hadde to år som håndballtrener der nede også, og det er år jeg virkelig ser tilbake på med glede. Flotte mennesker og støtteapparat rundt mitt lag.

Det som imidlertid provoserer meg, når det gjelder frEm, er deres grensesløse frekkhet. Fulgte litt med i en diskusjon på VG-nett (Ja... jeg trenger professionell hjelp) angående "Klubben som hadde spilt fotball lengst i Norge). Det ble konkludert med at Fram ble stiftet ca. tre måneder før Odd, og derfor var eldst.
Her har dere min kommentar til det: For det første; Man kan kåre eldste forening, klubb, etc. i skjønn forening, men... "klubben som har spilt fotball lengst???"
Oslo Turnforening er grunnlagt i 1855, og er norges eldste idrettsforening. Når det gjelder fleridrettsforeninger (som Fram), ble Larvik Turn grunnlagt i 1865, alså 29 år tidligere enn Fram.
Det er ikke egang bevist at Fram spilte fotball fra starten av (Hvem spilte de mot, forresten). Larvik Turn er nok en av de eldste idrettsforeningene i landet (hadde forresten vært morsomt å sett en oversikt over dette).
Til slutt: SJELA kan selges, den kan ikke kjøpes. Var det i -98, eller -99 Fram solgte sjela si til Larvik Fotballklubb? Vi ville ikke hviske ut nesten 135 års historie. Jeg mente vi gjorde rett dengang, og jeg mener det samme i dag. Jeg mener også at historien viste at vi gjorde rett. I ettertid ble Larvik Turn "beskyldt" for å ikke ville samarbeide. Vil i den forbindelse påpeke at Turn var den lokale klubben som leverte desidert flest spillere til LFKs A-lag. Flere "die hard"-LFKsupportere har likegodt gakket hen og blitt "die hard"- Fram-supportere. Say no more...

De som regner Fram som "eldste fotballklubb", (unnskyld min hånlige latter i bakgrunnen), har ikke engang skam til å trekke fra de 6-7 åra Fram ikke eksisterte (bortsett fra med yngrelag). LFK gikk knakende konkurs, og Fram burde derfor begynnt i 7. divisjon (noen lavere?) Jeg stjeler et uttrykk fra min salige bestemor når jeg vil beskrive Fram: De er "Frekkere enn flatlusa".
Kom i farta på en annen episode. Espen Andresen (en god gutt, forøvrig) skulle skifte klubb, og i ØP ble blikket mitt ble fanget av: Kom hjem, Espen, med bløtkake, halleluja og greier og greier. Såvidt meg bekjennt hadde han aldri "tredd striper over hue før". Faren hadde derimot en lang og suksessfull LT-karriere både på håndballbanen og fotballbanen (KOM HJEM ESPEN, HULK, HULK).

PS. Onde tunger hevder at enkelte velger Fram fordi de loddrette stripene får dem til å virke slankere.... (Gjett om jeg får DEN i trynet.....)

Dette var et lite sidesprang fra det som opptar meg mest.... Larvik Turn.
Lykke til, den 18.5 mot Sandefjord.
Det er 51 grunner til at Fram ikke vil møte oss 17. mai.(unnskyld, skal være 5-1 grunn).

Nummer 1: Den debatten i VGD ble IKKE startet av Fram folk, men av fotball inntreserte.
Å bevis for at Fram er norges eldste fotball klubb... les. artikkelen til Daniel på framfotball.no
Saken gjaldt også, hvis du hadde giddet å lest det. Hvem nåværende klubb, altså uinntresant om Fram ga bort plassen til LF i 6 år.
Å for å undertreke poenget en gang til:
Det var altså ikke noen i Fram, som lurte på hvem som var Norges eldste fotball klubb.

Nummer 2: Vi solgte ingenting, men banet vei for en sammarbeidsklubb i Larvik.
Leser også at du mener vi burdde spilt 7 div el. Men avtalen var at hvis LF skulle gå konkurs eller misslykkes på noen måte, tok vi over plassen igjen. Derfor tok vi over plassen.
Men hvis det ikke var oss som tok over den igjen, hvem mener du burde tatt plassen i 2 div.?

Nummer3: Hvor har du fått det fra at kriteriumet for å være en eksisterende klubb, må være at du har et A-lag?
Noe forøvrikg Fram hadde de siste 2 årene LF var.
Husker du hvem som lå som nummer 2 på lista?
Nemmelig Odd Grenland og ikke Odd Fotballklubb, burde de hviskes ut?

Nummer4: Der tar du feil igjen. Espen hadde spilt for Fram før, når vi var 2 div.
Han var tom. kaptein, men husker sannsynligvis ikke du.
Å det du beskriver som hulk, hulk osv. det var i allefall en av grunnene til at han kom tilbake :-)

Nummer5: FEIL igjen, det er Turn som ikke vil møte oss.

Tips: sjekk fakta neste gang
Truls

Antall Innlegg : 23

Til Toppen Go down

Larvik Turn - Sandar Empty Dette var jo gøy ! !

Poste by bricky 2008-05-14, 18:19

Har savnet litt trøkk i debatten på forumet, så dette var jo riktig bra.
Hvis noen føler seg støtt av at jeg skriver: "frEm", så akter jeg slett ikke å be om unskyldning.
Såpass takhøyde må vi ha. jeg har heller ikke vanskligheter med å synge:"Hvorhen du går i norges land, - så møter du en skabbkanin som kommer i fra Fram". Hvis jeg skulle greie å provosere noen med slike uttalelser... so be it.
Jeg har i utgangspunktet stor respekt for Fram som idrettsforening. De er tuftet på arbeiderklassens befolkning, og sånn sett burde den klubben apellere mer til mine grunnverdier. Jeg ble imidlertid som sekstenåring med "Stavernsgjengen" inn på trening på Turn, og mistet hjertet mitt til de.
Man kan uansett ikke annet enn bli glad i FRAMFOLK som salige Ole Ruud. Ingen over, ingen ved siden... Jeg tror vi håndballspillere på Turn elsket ham like høyt som de på Fram (TAKK for alt, Ole)
Jeg hadde to år som håndballtrener der nede også, og det er år jeg virkelig ser tilbake på med glede. Flotte mennesker og støtteapparat rundt mitt lag.

Det som imidlertid provoserer meg, når det gjelder frEm, er deres grensesløse frekkhet. Fulgte litt med i en diskusjon på VG-nett (Ja... jeg trenger professionell hjelp) angående "Klubben som hadde spilt fotball lengst i Norge). Det ble konkludert med at Fram ble stiftet ca. tre måneder før Odd, og derfor var eldst.
Her har dere min kommentar til det: For det første; Man kan kåre eldste forening, klubb, etc. i skjønn forening, men... "klubben som har spilt fotball lengst???"
Oslo Turnforening er grunnlagt i 1855, og er norges eldste idrettsforening. Når det gjelder fleridrettsforeninger (som Fram), ble Larvik Turn grunnlagt i 1865, alså 29 år tidligere enn Fram.
Det er ikke egang bevist at Fram spilte fotball fra starten av (Hvem spilte de mot, forresten). Larvik Turn er nok en av de eldste idrettsforeningene i landet (hadde forresten vært morsomt å sett en oversikt over dette).
Til slutt: SJELA kan selges, den kan ikke kjøpes. Var det i -98, eller -99 Fram solgte sjela si til Larvik Fotballklubb? Vi ville ikke hviske ut nesten 135 års historie. Jeg mente vi gjorde rett dengang, og jeg mener det samme i dag. Jeg mener også at historien viste at vi gjorde rett. I ettertid ble Larvik Turn "beskyldt" for å ikke ville samarbeide. Vil i den forbindelse påpeke at Turn var den lokale klubben som leverte desidert flest spillere til LFKs A-lag. Flere "die hard"-LFKsupportere har likegodt gakket hen og blitt "die hard"- Fram-supportere. Say no more...

De som regner Fram som "eldste fotballklubb", (unnskyld min hånlige latter i bakgrunnen), har ikke engang skam til å trekke fra de 6-7 åra Fram ikke eksisterte (bortsett fra med yngrelag). LFK gikk knakende konkurs, og Fram burde derfor begynnt i 7. divisjon (noen lavere?) Jeg stjeler et uttrykk fra min salige bestemor når jeg vil beskrive Fram: De er "Frekkere enn flatlusa".
Kom i farta på en annen episode. Espen Andresen (en god gutt, forøvrig) skulle skifte klubb, og i ØP ble blikket mitt ble fanget av: Kom hjem, Espen, med bløtkake, halleluja og greier og greier. Såvidt meg bekjennt hadde han aldri "tredd striper over hue før". Faren hadde derimot en lang og suksessfull LT-karriere både på håndballbanen og fotballbanen (KOM HJEM ESPEN, HULK, HULK).

PS. Onde tunger hevder at enkelte velger Fram fordi de loddrette stripene får dem til å virke slankere.... (Gjett om jeg får DEN i trynet.....)

Dette var et lite sidesprang fra det som opptar meg mest.... Larvik Turn.
Lykke til, den 18.5 mot Sandefjord.
Det er 51 grunner til at Fram ikke vil møte oss 17. mai.(unnskyld, skal være 5-1 grunn).
bricky
bricky

Til Toppen Go down

Poste by HvitogBlå 2008-05-14, 15:10

Tror "Fram Truls" missforstår litt.
Grunnen til at Torstrand er Torstrand i Turn øyne, er jo fordi dere striper spiller der. Hadde dere spilt/kommet fra Nanset hadde vi hata det hulle like mye. Torstrand er "fram land" derfor hører barn dårlig om det stedet fordi fram kommer fra den bydelen. Så for å få det riktig.
Først kom fram og i forbindelse med det kom slamp, lus, rotter, folk med lavere sosial status og standard, tapere osv. Litt Turn humor det siste der...
HvitogBlå
HvitogBlå

Til Toppen Go down

Poste by Bøkedampen 2008-05-14, 09:51

turnlusken skrev:Hei hei Bøkedampen:-)

Da jeg er ganske ny på denne siden, har jeg lest igjennom tidliger innlegg, helt sånn generelt. Og da kom jeg over ett innlegg fra deg. Og jeg kan jo se her at du kritiserer innlegget til Stein Høibø som er lavmål etter din mening, fordi han skriver FrEm... Ja ja, men hvordan har det seg da at du i ett tidligere innlegg har skrevet akkurat det samme??? Altså FrEm. Hva med å feie for sin egen dør først???

Jeg gleder meg til vi skal slå stripene på FrEm!!!
Bøkedampen
Bøkedampen

Antall Innlegg : 88

Til Toppen Go down

Poste by Bøkedampen 2008-05-14, 09:44

turnlusken skrev:Hei hei Bøkedampen:-)

Da jeg er ganske ny på denne siden, har jeg lest igjennom tidliger innlegg, helt sånn generelt. Og da kom jeg over ett innlegg fra deg. Og jeg kan jo se her at du kritiserer innlegget til Stein Høibø som er lavmål etter din mening, fordi han skriver FrEm... Ja ja, men hvordan har det seg da at du i ett tidligere innlegg har skrevet akkurat det samme??? Altså FrEm. Hva med å feie for sin egen dør først???

Helt riktig det turnlusken, jeg bruker det i hverdagen i turnmiljøet ! ( er det bra?), jeg tror det holder liv i gamle ekstreme holdninger, som den yngere garde av spiller snapper opp i hverdagen på Lovisenlund.
Og da mener jeg grovere ting som Skabbkaniner, rotter osv......... og det opplever jeg som ikke bra.
Synd å høre noe av dette bli ropt av den yngre garde av både fra fram og turn på siste jr kamp. Og det uten at de voksne reagerte ! Det tjener ingen klubb. Sad
Bøkedampen
Bøkedampen

Til Toppen Go down

Poste by Bøkedampen 2008-05-13, 16:42

Nå må vi tåle å høre sannheter, tror du Smiley at jeg tar dette tema ut fra tomme lufta ??? Ser du skyter deg i foten med flere av dine uttalelser og det er synd. Spøk og rivalisering er en ting og sånn skal det være, men det finnes ekstreme holdninger som går langt over streken av hva som gangner klubben/spillere positivt ! Dette er skuffende å oppleve i en klubb som man er en del av. Det er flere enn meg som opplever at deler av miljøet er slik og det er ingen tjent med. Sad
Bøkedampen
Bøkedampen

Til Toppen Go down

Poste by Truls 2008-05-13, 16:11

Jeg er Fram-gutt
Å det er kanskje greit å klare opp i en parr ting her.
Vi og de aller fleste jeg kjenner bryr oss der ryggen slutter om dere kaller oss frem.
Å dere gir nok like mye blanke at vi synger trampe på et troll eller at dere ikke har folk på kampa osv.
Men en holdning som kommer fram hos noen, ikke mange heldigvis er en lite sjarmerende en.

Det er prat og skriving som blir av mange både av Fram folk og folk som ikke har noen spesiell tilkyttning til noen av lagene, oppfattet som grensen til facisme.
Dette er kommentarer og meninger som kommer fram, som omhandler om at på Torstrand er det slamp, lus, rotter, folk med lavere sosial status og standard, tapere osv.

Jeg personelig er for gammel til ta meg nær av sånt, men vi har mange barn fra Torstrand, Byskogen og omegne som ikke trenger i 2008 å bli møtt med sånna gammeldagse facisme holdninger, bare for de er født der eller tilfeldigvis har flyttet dit.
Kan vell ta noen historske fakta, som folk som kjenner seg igjen i disse karakstikkene burde lese.
Torstrand har i alle hår hatt noen av Larvik store lokmotiv når det gjelder industrien.
Rockwool, Alfred Andersen, Soyan osv.
Disse fabrikkene har gitt levebrødet til tusener av familier i over 100 år.
Livsgrunnlaget for de veldig mange av oss beboere ble lagt av hardt arbeid fra disse "heltene" som sto dag ut og dag inn i fabrikken for å tjene til livets opphold.
Faktisk så er det sånn er Larvik er en tradisjonell arbeiderklasse by, å med å slenge disse stygge holdningene over en hel bydel, er det samme som å tråkke ned folket som med stolthet har båret Larvik fram til det er det som det er i dag.
Noen vil jo selføgelig aldri vokse fra det, men det er lov å tenke før mann slenger ut noe forran særlig barn.
Jeg kommer ikke til å forsvare eller diskutere videre her, om at Fram folk sier ditt å datt, men dette var bare en mening fra en annen vinkel enn deres egen.

Til slutt vil jeg bare si, lykke til med sesongen 2008!
Truls

Antall Innlegg : 23

Til Toppen Go down

Poste by turnlusken 2008-05-13, 15:42

Hei hei Bøkedampen:-)

turnlusken
turnlusken

Antall Innlegg : 1

Til Toppen Go down

Poste by smiley11 2008-05-13, 15:11

Bøkedampen!?! sitter å vrir meg i sofaen her, skjønner ingenting?!?

bøkedampen skriver " synes vi skal ta bort alt lavmål her, som ikke å kunne skrive fram, må skrive frem osv. det er å vise ydmykhet eller?" ... altså hva skjer bøkedampen?!? er du i det hele turn supporter? Alle vi turn gutta sier jo "frem" på en litt spøkefull måte riktignok. men men
bøkedampen fortsetter " og det vil bidra til å fjerne gammel gruff, som ungdommen og ikke minst spillere er lei av å høre" ?!? altså, fjerne gammel gruff?!?! vi er jo 2 rivaliserende klubber som "Speakern" så fint sa som elsker og hate hverandre. og hvor får du det fra at spillerne og ungdommen er lei av å høre dettte?!?!?!?!? vi ungdommen er jo værre en de eldre faktisk. følger du med i det hele tatt eller??! ser du kamper? treninger? og hvor får du dette fra at spillere på turn henger sammen med framfolk?! " spillere som omgås på fritiden bare rister på hodet" hehehehe, det skulle jeg likt å sett bøkedampen. INGEN turn folk rister på hodet av mennesker som Stein Høibø, vi turn gutter elsker stein like mye som stein elsker klubben i sitt hjerte! det vet jeg 100% sikkert

Stein skriver motiverende innlegg for a- gutta i turn, hva bidrar du med???

nei bøkedampen, lurer på hvilket grunnlag du diskuterer på her, du har iallfall ikke innblikk i turn miljøet. håper nesten du har skrevet dette innlegger for å provosere, iallfal håper jeg dette for din egen del.
smiley11
smiley11

Antall Innlegg : 93

Til Toppen Go down

Poste by Bøkedampen 2008-05-13, 13:28

Krabba skrev:Det der må være det dummaste jeg har hørt. FrEm folk og turnfolk henger sammen som erteris? My ass. Og ikke pirk på Stein. En av de gode gamle turnsupportene som alltid støtter laget sitt. Og derfor må folk få lov til å skrive FrEm eller hva de enn nå vil, uten at noen påstår dette bare er den eldre garde som står for.

Blir viktig til helga gutta!

Tydelig at du ikke er oppdatert på utsiden av Lovisenlund ! !Laughing
Bøkedampen
Bøkedampen

Til Toppen Go down

Poste by Bøkedampen 2008-05-13, 13:13

Forstår du ikke ser lengere enn skotuppa dine Krabba og det er sånne holdninger Stein kaller lavmål ! clown
Bøkedampen
Bøkedampen

Til Toppen Go down

Poste by Krabba 2008-05-13, 12:45

Det der må være det dummaste jeg har hørt. FrEm folk og turnfolk henger sammen som erteris? My ass. Og ikke pirk på Stein. En av de gode gamle turnsupportene som alltid støtter laget sitt. Og derfor må folk få lov til å skrive FrEm eller hva de enn nå vil, uten at noen påstår dette bare er den eldre garde som står for.

Blir viktig til helga gutta!
Krabba
Krabba

Antall Innlegg : 43

Til Toppen Go down

Poste by speaker'n 2008-05-13, 12:44

Jeg synes det er sunt å "hate" kaninene (fleip) litt jeg.
Missforstå meg rett, jeg mener ikke at hatet skal stikke så dypt at man kjører om Hovland for å komme til Halsen fra Storgata, MEN for et rent hvitt og himmelblått hjerte skal det "svart'ne" litt når man går i strid mot stripene. Det er jo halve moroa med å ha en lokal erkerival.
Helt seriøst: Finnes det virkelig en turn-gutt som ikke kjenner blodet bruser, rullgardina trekkes godt nedover kjaka'n og adrenalinet pumper om kapp med en godt over middels stor kompressor når man møter sirkus-gjengen (flås igjen)????
Nei faen heller! Det er det som gjør lokaloppgjøra så forbanna herlige. Vinner man, er man byen's konger frem til neste gang man møtes, og taper man, så skal det være køll svart i et par-tre dager.
Jeg er for at man skal hate hverandre litt så lenge ikke enkeltpersoner henges ut, det blir for dumt, men litt verbal knivstikking med glimt i øyet setter jeg i høysetet!
Jeg elsker å hate Fram, og er heller ikke flau for å si det. Og det vet de få kompisene mine som spiller der også! Tro meg! Wink
speaker'n
speaker'n

Antall Innlegg : 3

Til Toppen Go down

Poste by Bøkedampen 2008-05-13, 11:50

Kampen: Glimrende seier sist, moro å se på og da går to omganger fort unna! Laughing

Innlegg: Synes vi skal ta bort alt lavmål jeg, som ikke å kunne skrive Fram, må skrive Frem osv. Det er å vise ydmykhet eller ?.... og det vil bidra til å fjerne gammel gruff, som ungdommen og ikke minst spillere er lei av å høre !
Tenk etter ! det er i dag mange spillere som omgåes på fritiden, skole osv og bare rister på hode, over tåplige kommentarer av voksne, ja godt voksne personer !
Bøkedampen
Bøkedampen

Til Toppen Go down

Poste by HvitogBlå 2008-05-13, 10:34

Fine innlegg Stein. Vet ikke om hvor mange her som er spillere på A-laget, men får satse på de er innom her og leser det du skriver:)

Stå på gutta, det går bedre nå
HvitogBlå
HvitogBlå

Til Toppen Go down

Poste by HvitogBlå 2008-05-13, 10:30

Herregud for en tåpelig kommentar.

Vi har ikke mye bruk for deg og slike kommentarer her på Turn heller. Støtt heller opp eller forsvinn.
HvitogBlå
HvitogBlå

Til Toppen Go down

Poste by Lovise 2008-05-13, 05:09

Gutta er bra om dagen!

Han Røssi burde de sette på benken. Fram gutter burde kastes ned på torstrand
Lovise
Lovise

Antall Innlegg : 18

Til Toppen Go down

Poste by bricky 2008-05-10, 13:54

Vi er virkelig på hugget.
Nå må vi supportere vise samme ydmykhet ovenfor motstanderne. Ikke provosere med uttalelser som :" Vi kommer til å knuse... i neste kamp", etc., etc.
Laget også kommer GARANTERT lengst med å utvise ydmykhet.
Jeg hørte noen uttalelser sist sommer på G.G. i Stavern mellom frEm og Turn-spillere. I denne diskusjonen var vi på samme lavmål som dem. FrEm viste imidlertid hva KAMPGLØD betød i kampene. Det er ikke e`n klubb i tredjedivisjon med bedre tekniske/taktiske spillere enn i Turn. Vi har trent godt, og nå har vi fått tilbake toppspillere med hjertet på rett sted. Kort forklart: Har vi rett innstilling i ALLE kampene, vinner vi serien. Dette var en av grunnene til jeg var i lykkerus da Frank tok roret. Ikke misforstå... Robin var en person man bare måtte bli glad i.

Må til slutt få si at jeg er veldig glad for at Marcus gjør det så bra. Midtbaneanker???? Det er jo ikke akkurat den plassen jeg forbinder med ham.. Jeg har faktisk alltid hatt litt sansen for Marcus. Han har jo alltid vært "ikke helt A4", og det er jo bare helt HERLIG, spør du nå meg. Første sesongen under Kjell Vidar var han jo bare enorm. Klarer Frank å få ut det beste i ham, vil han utvilsomt være en stor ressurs for laget.

Gammelt visdomsord fra min egen tid som idrettsutøver:
"LA LYSTEN PÅ Å VINNE, OVERVINNE FRYKTEN FOR Å TAPE"
bricky
bricky

Til Toppen Go down

Poste by smiley11 2008-05-10, 08:32

utrolig bra match i går gutta. nå gjelder det å få en bra treningsuke før vi feier SF av banen 18 mai.

turn forever!!!
smiley11
smiley11

Antall Innlegg : 93

Til Toppen Go down

Poste by Bøkern 2008-05-10, 04:18

Veldig bra Turn! Very Happy
Er Lars Skjønnhaug skada?
Bøkern
Bøkern

Antall Innlegg : 20

Til Toppen Go down

Poste by Bøkedampen 2008-05-10, 00:44

Gratulerer !
Med slikt spill vi presterte mot Sandar, har ikke SF mulighet !
Ny kamp det og ny mobilisering !........... da vinner vi !!!!!
Very Happy
Bøkedampen
Bøkedampen

Til Toppen Go down

Larvik Turn - Sandar Empty BARE SÅ UTROLIG DEILIG...

Poste by bricky 2008-05-09, 20:47

å få slike referat hjemmenfra.
4-1 er et godt resultat, selvom vi måtte la Sandar få sin første nettkjenning for året.

Sug litt på denne karamellen før ALL FOKUS rettes mot Sandefjord og 18. mai. Dette er et lag som jeg tror står godt til oss. Vi gjorde to gode kamper mot dem sist sesong. Denne kampen kan vise seg å bli en av de vanskeligste denne sesongen.
Spill "turnfotball" og få ALLE til å kjempe om hver ball i tillegg. Dette er og blir seiersoppskriften i tredje divisjon.

TAKK, nok en gang.
bricky
bricky

Til Toppen Go down

Larvik Turn - Sandar Empty LT - Sandar 4 - 1

Poste by Heimen 2008-05-09, 16:56

Flotte bøke trær, herlig vær, fin fin gress matte, og et meget bra fotball lag. Sa folk !

Larvik Turns A - lag, har nettopp, sendt Sandar hjem til vesterøya, i hvalfanerbyen. Med 4 kæsser i sekken. Sandar kom med med sine beste matroser, og skytter Tom " Tomma" Roger Ellefsen, i spissen. Men i dag, holdt ikke det Sandar.I dag hadde dere ikke sjans. Dere var ikke i nærheten.
Frank tusler blid over banen. Pulsen er snart nede i 140 nå. Kun kort tid etter, står spillere, trener, lagledere, og speaker i en sirkel. Det er stille... Så begynner det. Det er turn som har seira .............

Laget: Håkon - Eirik, Nuri, Terje, Bjørn - Lars M, Marcus, Jacob - Daniel, John Øyvind, Jonas.

Turn kjører kampen fra start.Og før 20 min. er passert. Har Terje stanget inn 1- 0 på corner. Og Daniel rundet Sandar keeperen, etter gjennomspill fra Moholt. 2 - 0. Sandar prøvde ofte å slå i bakrom. Men det ble aldri farlig. 2 -0, til pause.
I andre omgang er vi litt bakpå de første 5 - 10, minuttene. Men derfra og inn, styrer vi. Kjetil putter, etter en dødball. Og Rosland banker inn sin første for året fra ca. 20m. Med rundt 20 minutter igjen av kampen. Får kjetil rødt kort. Etter å ha felt, som sistemann i forsvar.
Vi legger om til 4-4-1. Og har bra kontroll, kampen ut. Litt sløvt markeringspill, fører til redusering 5.min før slutt.

Gratulerer gutta Smile
Heimen
Heimen

Antall Innlegg : 16

Til Toppen Go down

Poste by Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Side 1 av 2 1, 2  Next

Til Toppen

- Similar topics