Larvik Turn IF
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Fram - Turn

+8
Truls
HvitogBlå
Bøkern
Reiersen
framgutt
bricky
second hand
Krabba
12 posters

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Go down

Fram - Turn - Page 2 Empty Re: Fram - Turn

Poste by framgutt 2008-05-28, 01:04

he he...du mener vel at den eldste FOTBALLklubben skal vinne....i såfall er Fram visstnok eldst Smile. Ref undersøkelser som kan leses om på Fram sin hjemmeside SmileSmile
framgutt

Antall Innlegg : 20

Til Toppen Go down

Poste by bricky 2008-05-27, 21:44

Joda, riktig det....

Grunnen til at jeg har slik godfølelse før denne kampen, er som sagt at Turn har ALT å vinne, ingenting å tape. Fram er en opprykkskandidat, og må vinne denne kampen på hjemmebane. Med tap ser det stygt ut. Turn vil jobbe som galeislaver i dette oppgjøret. Sitter bare her og gleder meg.

Flott tiltak av Fram og Turn å slippe spillere på yngrelag iført klubbdrakt gratis inn. Hadde vært stort om ALLE trenere og lagledere i distriktet fulgte opp. La oss håpe de vet sin besøkelsestid.

Måtte den eldste klubben vinne..... Laughing
bricky
bricky

Antall Innlegg : 74

Til Toppen Go down

Poste by framgutt 2008-05-27, 00:14

Vel, vel Bricky (eller Stein hvis jeg har skjønt korrekt hvem du er...fra håndballen vår i sin tid)...

vi får la fotballen prate istedet SmileSmile.

Spennende blir det uansett til helga SmileSmile.
framgutt

Til Toppen Go down

Fram - Turn - Page 2 Empty Hei igjen

Poste by bricky 2008-05-26, 20:18

Ser at du henger deg opp i mine analyser. Noe er skrevet med tunga i kinnet, men ikke mer enn at det fullt ut kan forsvares.
Hvordan kan du uansett besvare mine påstander og samtidig samtykke i det jeg skriver???

"Det er jo hovedtyngden av disse supporterene som heiet hemningsløst på LF for få år siden.."
SVAR: "Dette er faktafeil. Det er visstnok riktig at våre supportere heiet på LF i sin tid, det gjorde selvsagt jeg også, hvilket alternativ hadde jeg"?

"HVA koster den årlige satsningen på A-laget i Fram, og hva koster den i Turn"?
Svar :"Fram sin satsing koster nok mer enn LT sin, såpass vet jeg".

"Skulle Fram ta poeng, så er det fordi Turn ikke har en normalt god dag. Vi har vært avdelingens suverent beste lag så langt. Kun et arbeidsuhell i serieåpningen har hindret full pott".
Svar:"Når du samtidig hevder dere har vært seriens suverent beste lag så må du se bak resultatene. Hvis du kaller kampen mot Svarstad et arbeidsuhell så hadde Fram det tilsvarende mot FKT2 hvor vi også spilte uavgjort. Forøvrig kan jeg opplyse om at vi har møtt både ØRN og EIK på bortebane, to lag dere enda ikke har møtt. Med andre ord har dere møtt lettere motstand så langt, så jeg vil nok vente til serien er halvspilt før jeg uttaler meg så bastant".

Her vil jeg tilføye at vi utklasset SF2 på bortebane. Et SF, som bortsett fra Ørntapet på bortebane har slått FK T.2 (6-2), Svarstad (5-0), Flint (4-0) og i kveld Sandar (3-0). Fram hadde nok også litt "tur" med å møte Ørn to dager før de møtte Enga i cupen. Vi kan dessverre ikke gjøre mer enn å slå de motstanderene som står på motsatt banehalvdel....

"Turn har jo et idiellt utgangspunkt foran denne kampen. Fram er jo faktisk NØDT til å vinne. Hvis Fram taper, er de 6 poeng bak, samt drøssevis av mål".
Svar: "Dette er også feil. Klart jeg foretrekker at Fram vinner til helga bare så det er sagt. Objektivt sett er vi 3 poeng bak med uavgjort og 6 poeng bak med tap".

Jeg gjentar meg selv:"Turn har jo et ideellt utgangspunkt foran denne kampen".
Satt litt på spissen.... Fram MÅ vinne denne kampen. Uavgjort, bob-bob. Tap,.... bye-bye.

Hoveddelen av innlegget jeg skrev trenger ingen faktadekning, da det er påstander.
Påstandene som kan bekreftes med fakta er: Fram bruker LANGT mer enn Turn rundt A-laget, og at Fram vil være 6 poeng bak med tap.
bricky
bricky

Til Toppen Go down

Poste by framgutt 2008-05-26, 00:59

Hei Bricky.
Har listet opp 4 punkter fra ditt innlegg som jeg skal forsøke besvare:

1) Det er liksom ikke så gildt "å miste hue" som supporter på nivå 4. At Fram gjør det, er ikke mer enn jeg forventer... Det er jo hovedtyngden av disse supporterene som heiet hemningsløst på LF for få år siden.. De velger hele tiden den letteste løsningen

SVAR: Dette er faktafeil. Det er visstnok riktig at våre supportere heiet på LF i sin tid, det gjorde selvsagt jeg også, hvilket alternativ hadde jeg? Kan likevel forsikre deg om at Fram sine supportere er oppvokst med FRAM og har hjertet sitt der, dette har intet med LF å å gjøre. Har absolutt intet med å velge letteste løsning, men derimot å støtte opp om et valg som dengang ble gjort (ref LF). Selv har jeg støttet Fram siden jeg som liten begynte å trå mine barndomssko der for over 25 år. Vokste opp i håndballmiljøet den gang, men også var engasjert fra sidelinjen når det gjaldt fotball.

2)HVA koster den årlige satsningen på A-laget i Fram, og hva koster den i Turn? På Turn har brorparten av spillerene gått gradene i moderklubben. De er langt mer skolerte lagspillere. En ting skal jeg love deg: Fram kommer IKKE til å vinne denne kampen på innsatsen, slik de har gjort tidligere. Turn kommer til å kjempe som det gjaldt livet i 90 minutter.

SVAR: Fram sin satsing koster nok mer enn LT sin, såpass vet jeg. Men uansett må poenget være at klubbene har sunn økonomi, ikke nødvendigvis størrelsen på budsjettet, men at budsjetter holdes. Og når det gjelder innsats på banen så tror jeg begge lag gir 110% til denne kampen.

3)Skulle Fram ta poeng, så er det fordi Turn ikke har en normalt god dag. Vi har vært avdelingens suverent beste lag så langt. Kun et arbeidsuhell i serieåpningen har hindret full pott.

SVAR: Det blir for dumt å si at dersom Fram tar poeng så er deg pga dårlig dag på jobben for LT. Når du samtidig hevder dere har vært seriens suverent beste lag så må du se bak resultatene. Hvis du kaller kampen mot Svarstad et arbeidsuhell så hadde Fram det tilsvarende mot FKT2 hvor vi også spilte uavgjort. Forøvrig kan jeg opplyse om at vi har møtt både ØRN og EIK på bortebane, to lag dere enda ikke har møtt. Med andre ord har dere møtt lettere motstand så langt, så jeg vil nok vente til serien er halvspilt før jeg uttaler meg så bastant.

4)Turn har jo et idiellt utgangspunkt foran denne kampen. Fram er jo faktisk NØDT til å vinne. Hvis Fram taper, er de 6 poeng bak, samt drøssevis av mål. De vet at det da vil bli veldig vanskelig, med bakgrunn i de siste års høstsesonger som Turn har lagt for dagen.

SVAR: Dette er også feil. Klart jeg foretrekker at Fram vinner til helga bare så det er sagt. Objektivt sett er vi 3 poeng bak med uavgjort og 6 poeng bak med tap. Minner da likevel på at kampprogrammet til Fram etter kampen mot dere er betydelig lettere enn LT sitt. Vi er da ferdig med topplaga, mens dere skal møte både ØRN og EIK (begge også borte hvis jeg husker rett) før serien er halvspilt.
Når det forøvrig gjelder hvem som er 'høstlag' så kan jeg opplyse deg om at Fram normalt også er bra på høsten. Fakta fra siste sesong feks er at Fram tok 23 poeng både vår og høst(46 poeng). LT tok 16 på våren og 17 på høsten (33 poeng). Fakta over tid viser også at Fram er sterke på høsten, men uansett kan man ikke bruke hundre år gammel statistikk på dette heller...da det ikke gjenspeiler dagen nødvendigvis.

Skjønner du er like engasjert rundt LT som jeg er for FRAM, men personlig foretrekker jeg å ha bedre dekning i form av fakta for hva jeg uttaler enn bare 'følelser'. Følelser er subjektive, det kan vi nok begge være enige om....og veldig lett og bli revet med av følelser uten å ettersjekke fakta like godt..

Kampen til helga blir et høydepunkt for begge lag, men samtidig er det bare en av 22 kamper som skal spilles, og det er først til høsten begge lag skal telle opp sine poeng, så får vi se...
framgutt

Til Toppen Go down

Fram - Turn - Page 2 Empty Hei Framgutt

Poste by bricky 2008-05-25, 18:32

Takk for saklig innlegg.
Du behøver imidlertid ikke være saklig, for å få "spalteplass" her hos oss.
Unngå personangrep, så er mye gjort.

Har nettopp skrevet en mail til Frank ang. vårt litt mer reserverte publikum. Da Turn var litt lengre opp i systemet, var det ikke oppsluttningen til publikum det stod på. At vi er litt mer reserverte nå, har nok bakgrunn i hvor vi er i seriesystemet, spør du meg. Det er liksom ikke så gildt "å miste hue" som supporter på nivå 4. At Fram gjør det, er ikke mer enn jeg forventer... Det er jo hovedtyngden av disse supporterene som heiet hemningsløst på LF for få år siden.. De velger hele tiden den letteste løsningen. Vi som har gått igjen på Turn-kampene i alle år, har forståelse for at publikum har uteblitt. Når KLUBBEN/LAGET presterer, kommer publikum tilbake, vent å se.
VI ER PÅ GANG.

Turn har gjort ting riktig i flere år nå. At vi NÅ i tillegg har fått tilbake noen rutinerte karer som Frank har fått til å fungere som en helhet sammen med ungguttene, gjør at jeg ser MEGET optimistisk på fremtiden.
HVA koster den årlige satsningen på A-laget i Fram, og hva koster den i Turn? På Turn har brorparten av spillerene gått gradene i moderklubben. De er langt mer skolerte lagspillere. En ting skal jeg love deg: Fram kommer IKKE til å vinne denne kampen på innsatsen, slik de har gjort tidligere. Turn kommer til å kjempe som det gjaldt livet i 90 minutter. Skulle Fram ta poeng, så er det fordi Turn ikke har en normalt god dag. Vi har vært avdelingens suverent beste lag så langt. Kun et arbeidsuhell i serieåpningen har hindret full pott.
Turn har jo et idiellt utgangspunkt foran denne kampen. Fram er jo faktisk NØDT til å vinne. Hvis Fram taper, er de 6 poeng bak, samt drøssevis av mål. De vet at det da vil bli veldig vanskelig, med bakgrunn i de siste års høstsesonger som Turn har lagt for dagen.

PS. Det blir faktisk gjort dugnadsarbeide på Lovisenlund også.....
bricky
bricky

Til Toppen Go down

Poste by Reiersen 2008-05-25, 17:39

altså framgutt. jeg vil bare si til deg, at vis du noen gang har hørt en av sangen våre. synger vi: frem frem veien er lang. så dette har vi holdt på med en god stund, ikke noe nytt dette. og jeg håper virkelig turn tar og vinner til helgen.

tipper 4-2

jacob putter et par:) prøver og følge opp hat tricken mot sem;) lykke til gutter.
Reiersen
Reiersen

Antall Innlegg : 7

Til Toppen Go down

Fram - Turn - Page 2 Empty Takker Bricky

Poste by Krabba 2008-05-25, 04:15

Takk Bricky ser frem imot 1000kroner inn Laughing

Men en ting må vi også huske fra ifjor folkens. Med all respekt for de som startet ifjor er det en enorm forskjell på det laget vi stiller iår!! Kjapp opptelling viser at hele 6 nye fjes blir å se på banen i forhold til ifjor, og det må kunne sies å bety en hel del. Eirik og Jacob måtte jo stå over kampen der nede ifjor, mens Bjørn, Terje, Marcus, Jonas ikke var med. Alle disse er spillere som sannynligvis får starte.
Så jeg er faktisk ikke så veldig bekymret til helga, men bare turn ikke blir "nervøse" eller hva det er som pleier å skje der nede, går dette bra. Har også fått inn et par rutinerte spillere nå som vet hva dette handler om. Og ikke noe poeng å mase om innsats i en sånn kamp, det er noe som iallefall er 100% sikkert er tilstede. Men som blir sagt her, vi må tørre å spille ball, vi er ikke et sandar lag heller!!

Og regner med mange turnfolk stiller på kampen. Er allerede satt igang tiltak etter hva jeg har hørt.
Krabba
Krabba

Antall Innlegg : 43

Til Toppen Go down

Poste by second hand 2008-05-25, 02:10

Hyggelig at en fram gutt har Larvik Turn sin emblem som avatar,du klarer jo tydeligvis og skrive.Men hyggelig at du beholder emblemet våres.

Vært i bøkeskogen og fått litt frisk luft kanskje ;-)
second hand
second hand

Antall Innlegg : 18

Til Toppen Go down

Poste by framgutt 2008-05-25, 01:55

- er framgutt på min hals og har av og til av nysgjerrighet lest innlegg på deres forum, er jo tross alt greit å 'kjenne sin fiende' også....humoristisk ment. Skal ikke si at absolutt alt som sies på Fram-forumet er perfekt, men når vi bruker betegnelser som 'trolla' om folk som holder med LT så oppfatter jeg ikke at dette er noe som Turn-folk oppfatter voldsomt negativt, det er bare et kallenavn. Har ikke inntrykk av at Fram-folk har vanskeligheter med å skrive LT eller Larvik Turn når de omtaler klubben deres, så at noen av dere må omskrive Fram til ord som fRem og lignende synes jeg mest er litt barnslig, menn spesielt tungt tar jeg det ikke SmileSmile
Synes ellers det bare er positivt med litt rivalisering og fiendskap, det skaper jo bare stemning, men likevel synes jeg det er tåpelig dersom folk virkelig 'hater' naboklubben så mye at de ikke kan omgås folk som holder med 'feil lag' eller for den saks skyld skrive navnet til klubben uten å måtte bruke ord som frEm og lignende.
På 80-tallet syntes jeg det var veldig artig med lokaloppgjør og 'best i byen'- kamper, men nå i 2008 synes jeg faktisk vi burde sette oss litt høyere mål enn å være 'best i byen', vi snakker tross alt om 3 div!!!.
Naturlige fiender burde være SF og ODD, ihvertfall burde dette være lag vi burde strekke oss etter...og forsøke bli bedre enn.
Personlig kan vel jeg også si at jeg 'hater' LT (i anførseltegn), men jeg hater ikke folk som holder med LT av den grunn, kjenner hyggelige folk som gjør det, akkurat som det er hyggelige folk som også holder med Fram. Livet hadde jo egentlig vært kjedelig om vi alle holdt med samme lag, da hadde vi ikke hatt noen å rivalisere med.....så behandle din 'fiende' med respekt!
Akkurat som dere ser jeg sinnsykt frem til lokaloppgjøret neste helg, det blir enten himmel eller helvete i et par dager etter kampen, men til syvende og sist er det bare en av 22 kamper i løpet av sesongen Smile

PS! Hadde gjerne sett at LT-folk hadde organisert seg litt bedre og skapt en supporterklubb som skapte liv og rørerundt sine kamper slik Fram har fått til, det hadde skapt en sinnsyk ramme om lokaloppgjørene, slik det er idag virker dere å være veldig stille under kampene, selv om jeg skjønner dere har et like glødende engasjement rundt deres klubb som jeg har for min. Har bare følelsen av Fram-tilhengere i mye større grad tar sitt engasjement lenger enn til et forum, vi melder oss frivillig til verv, dugnad, og forsøker etter beste evne skape mest mulig liv og røre på kampene...

Nå har jeg gjennomlest innlegget mitt en ekstra gang...for å være sikker på å være saklig, det håper jeg evt svar også blir..
SEES NESTE HELG! Smile
framgutt

Til Toppen Go down

Fram - Turn - Page 2 Empty Tøft tippa

Poste by bricky 2008-05-24, 19:41

Er fullstendig enig i oppskriften din, second hand. Vi ble sist år "kjempet ned". Det vil garantert ikke skje i år. Unggutta er blitt et år eldre, samt at vi har fått tilbake TURN-gutter med hjertet på rett sted.

Til Krabba... Tøfft tippa.
Får du inn denne, får du 1.000,- av meg. Du får fem minutter hver vei på scoringene (jeg er kjiip).
bricky
bricky

Til Toppen Go down

Poste by second hand 2008-05-24, 18:11

Gutta må tørre og spillle på det de er gode på.Det de har gjort til nå i kamper og det de sikkert har gjort på treninger.Innsats blir viktig her,vinne hver duell,ikke gi de noen ting gratis.Kjempe om hver ball og tørre og rulle kula mellom seg.

Så for vi håpe på en scoring eller to ;-) Gjerne etter en corner slått av Marcus,som slår meget bra cornere.
second hand
second hand

Antall Innlegg : 18

Til Toppen Go down

Fram - Turn - Page 2 Empty Fram - Turn

Poste by Krabba 2008-05-24, 16:45

Blir som Moholt sier på facebookgruppa si. Vi kommer til å lede tabellen både før og etter kampen mot FrEm. Riktig fikk han.
Blir som tidligere skrevet viktig å ikke undervurdere dem der nede, og ta for lett på oppgaven.

Forhåndstips: 1-3
25 min: Sagaas 1-0
38 min : Jacob 1-1

65: Moholt 1-2
85: Jonas 1-3
Krabba
Krabba

Antall Innlegg : 43

Til Toppen Go down

Poste by Sponsored content

Sponsored content