Larvik Turn IF
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Svarstad - Larvik Turn, 2-6

+8
Bøketroll
Krabba
Coach P
framgutt
Sofus
smiley11
second hand
bricky
12 posters

Go down

Svarstad - Larvik Turn, 2-6 Empty Re: Svarstad - Larvik Turn, 2-6

Poste by framgutt 2008-08-28, 11:54

Mye fornuftig i innlegget ditt Lovise....men pkt 1 er vel basert på synsing.
Må jo anta at ØP har MINST like gode kilder å forholde seg til som dine. De har jo tross alt snakket med klubbene. Blir litt drøyt da å påstå at du ut fra 'dine sikre kilder' vet enda bedre.....da blir det jo bare en påstand jeg kan motsi med at 'mine kilder' sier noe annet....(spøkefullt ment, men forholder meg til ØP sine tall fremfor synsing)
framgutt

Antall Innlegg : 20

Til Toppen Go down

Svarstad - Larvik Turn, 2-6 Empty sant

Poste by Minolta 2008-08-28, 08:05

det er forsåvidt sant, men synes det er mye hvis spillere som rossland og moholt tjener henholdvis 11 og 13 tusen kr i mnd på nivå 4 i norge
Minolta
Minolta

Antall Innlegg : 30

Til Toppen Go down

Poste by framgutt 2008-08-28, 05:14

- bare så det er sagt, jeg er mye mer opptatt av en sunn klubbøkonomi fremfor bare å fokusere på størrelsen på budsjettet. Det var hele meningen med mitt innlegg siden så mange 'synser' rundt budsjettene, og bruker dette til dels for å gjøre narr av sin naborival.
Godt mulig ikke ØP skiller A-lag og øvrig virksomhet i budsjetter....men tallet er uansett en indikator på at ingen av klubbene 'vasser' i penger som enkelte har fremstilt. I tillegg er vel tallet nevnt i ØP det beste vi har å forholde oss til.....de har jo nettopp fokusert på hva en satsing koster ikke minst i 2 div.

PS1! synes selv det er positivt at en klubb som feks Mjøndalen topper sin pulje med budsjett på 2 mill, mens FKT svir av nesten 10 mill for å toppe sin avdeling. Sånn sett viser det at penger ikke er alt...det ser vi jo klart i tippeligaen også Smile

PS2! kan til dels være enig i at fokuset på penger har blitt tildels sykt også nedover i divisjonssystemet, tror desverrre dette er noe vi bare må leve med....enten vi liker det eller ei. Tidene har forandret seg veldig siste 10-15 åra bare mht hva det koster å drive klubbene skal man opp i divisjonssystemet. En pengekarussel vi kan mislike, og forsøke bremse litt, men til en viss grad må vi nok akseptere hvordan klubb-fotballen har blitt.
framgutt

Til Toppen Go down

Svarstad - Larvik Turn, 2-6 Empty budsjett

Poste by Minolta 2008-08-28, 04:35

synes både stein, rune b og marcus har gode poenger, selv skjønner jeg ikke hva den millionen i turn går til. vil det si at hver spiller på turn for rundt 5000 kr i mnd hver? det trokke jeg noe på hvertfall
Minolta
Minolta

Antall Innlegg : 30

Til Toppen Go down

Svarstad - Larvik Turn, 2-6 Empty 1 million

Poste by Lovise 2008-08-28, 03:43

Først og fremst sier ikke ØP noe om det gjelder A-lags satsingen eller hele pakka med juniorlag og alt.

Jeg vet med største sikkerhet at følgende:

Punkt. 1

ØP sin etteretning er svært begrenset, det er vel ikke første gang de misforstår, tar direkte feil eller velger hva de vil fokusere på?? Husk ting kan taes ut av kontekst. Dessverre er vår lille lokal avis mere opptatt av en rask story framfor en korrekt artikkel.

Punkt. 2

Hvilke spillere på LT tjener penger på å spille fotball? Fram har vært klare på at de har lønnede spillere. Noen av dem tjener også ok med kroner. Så hvordan kan da en klubb uten mange lønnede spillere kan ha likt budsjett som en klubb som åpenlyst sier de har det og mange av dem? I så henseende vil det bety at Trener Pedersen og støtte apparatet har en enorm mengde kroner på bok. Selv spiller jeg på LT og tjener ikke subb, og ikke er jeg 17 - 20 år heller, sannsynligvis har jeg mer erfaring enn de fleste andre på laget og i Larvik.. Men det gjør meg absolutt ingenting om noen av de andre medspillerne mine tjener 30 - 70000 kroner mer enn meg. Men som sagt i LT er det ingen slik kultur. Så hvordan kan det så vise seg at de ulike klubbene har likt budsjett? Hvis det skulle vise seg å være det vil det skuffe meg. Ei heller er jeg misunnelig på guttene på Fram som tjener store penger! Moro at noen vil betale dem :-) Det har de sikkert fortjent.

Punkt. 3

Fokus fra Fram om dagen er å rettferdiggjøre pengebruk, noe de ikke trenger å gjøre. Det er ikke pengene som avgjør en serie i 3 divisjon. Men spillerne som kjemper på banen. For min del hvis jeg var trener ville jeg brukt mest mulig spillere som tjente minst mulig til de har oppnådd noe. Noe ingen spillere i Larvik kan hevde at de har gjort(les 3 divisjon)

Synes fokus på kroner og øre er alt for stort. Men synes det er synd at spillere i Larvik får betalt på linje med spillere i 1 og 2 divisjon i andre byer. Larvik og Horten har kultur for å lønne spillere, eller kjøregodtgjørelse som det så pent heter.

Hvorfor liker jeg ikke dette?

For når jeg vokste opp! Spilte Fram og LT sine unge spillere med nye drakter og shortser hvert år. Nye baller og strømper rullet og løp rundt på banen. Nå er det direkte sørgelig å se at kun de voksne prioriteres. Der synes jeg klubbene og spillerne i klubbene har noe de må gi tilbake. Slik at de unge spillerne med stolthet tar på seg sine respektive drakter og med stolthet drømmer om en dag og spille med de "store" gutta

For Guds skyld våg å satse, prøv gjerne å nå 2 divisjon. Men spar noen ressurser for det er der hverdagen venter og inkassokravene lett hoper seg opp. Men Vennligst ikke glem å bruke ressurser og kroner på de unge... Ellers vil dessverre rekrutteringen bli snever..
Lovise
Lovise

Antall Innlegg : 18

Til Toppen Go down

Poste by framgutt 2008-08-28, 01:03

Hei!
- I dagens ØP kan dere lese om budsjettene til Fram og LT.
Noen av dere bør kanskje kvalitetsssikre kildene deres litt mht hva dere har uttalt om Fram og LT sitt budsjett... I følge ØP har begge klubber rundt 1 million i budsjett.
framgutt

Til Toppen Go down

Poste by framgutt 2008-08-18, 02:58

*Blir ikke dette litt for dumt da?? Hvorfor skal VI bedrive undersøkelser fordi DU har lyst til å vite litt mer?? GJØR DET SJØL.
Hvis du ikke klarer å følge argumentene mine, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg*

Kjære Bricky: Titt og ofte slenges det ut påstander på forumet. Mitt poeng er forsåvidt ikke om påstanden er korrekt eller feil, men at påstandene ikke følges opp med fakta når en blir spurt...men istedet bare flere ubegrunnede påstander (gjelder generelt og ikke nødvendigvis ditt innlegg...så det er sagt)
At du ikke har mye til overs for Fram har jeg skjønt, det er helt greit, jeg føler heller ingen stor kjærlighet for din klubb. Men unnlater likevel å rakke ned på klubben av respekt, da jeg selv vet lite hva som foregår der (bryr meg lite også).....akkurat som du trolig vet lite om hva som skjer på Fram. Hvorfor flere bruker så mange spaltemeter på løse 'rykter' om rivalen har jeg aldri skjønt.....

Ellers HELT ENIG som du sier at det er bedre å bruke energi på egen klubb istedet for å bruke unødvendig energi på nabo-klubben Smile

PS! ser ihvertfall ut til å bli en utrolig spennende høstsesong for begge lags spillere og supportere SmileSmile
framgutt

Til Toppen Go down

Poste by bricky 2008-08-16, 20:15

"For de av dere som hele tiden refererer til forskjeller i pengebruk, kan dere da vennligst oppgi KORREKTE budsjetter for samtlige lag i 3 div vestfold (ta gjerne med topplag i noen andre avd også for sammenligning...vis også til evt overskudd/underskudd på drift)....imøteser spent svar fra de av dere som tydeligvis kjenner alle slike tall, selv gjør jeg det ikke..."

Blir ikke dette litt for dumt da?? Hvorfor skal VI bedrive undersøkelser fordi DU har lyst til å vite litt mer?? GJØR DET SJØL.
Hvis du ikke klarer å følge argumentene mine, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

"Penger er aldri noen garanti for suksess, det ser vi jo selv i den utrolig ustabilde tippeligaen der 'fattige' klubber flere ganger slår de 'rike'".
Det er imidlertid poenget mitt... I tippeligaen bruker ALLE penger. Dere gjør det PÅ NIVÅ FIRE. Dere kjøper/betaler spillere som ikke har NOEN tilknyttning til klubben.Jeg gjentar;"Hvis du ikke klarer å følge argumentene mine, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg".

At vi nok må øke budsjettet noe ved opprykk, er noe vi er inneforstått med. Det er imidlertid ikke SÅ stor forskjell på spillere i 3. (enkelte lag) og 2.divisjon, når det gjelder talent. Ei heller 1. div., for den saks skyld. Vi har fostret MANGE spillere til nivå en og to i Norge. Turn har fått "en ny giv", og Sammy med flere ventes tilbake.

"2 divisjon har faktisk senere år blitt ganske så profesjonell, og flere klubber er nesten halvprofesjonelle". Bestem deg, Professionelle eller "nesten halvprofessionelle".

Vi har fortsatt en lang vei å gå, når det gjelder å skape "begeistring" nok til å få publikum til å returnere. Vi gjør det på banen, nå må vi se hva annet vi kan gjøre...
Det er større engasjement på Torstrand for øyeblikket, men det er ikke så vannvittig mange der nede heller, spør du meg. Vi vil nok sette opp "sikkerhetssoner" bak Turn-benken, så dere ikke får bedrevet deres usportslige idioti her oppe også.

Nå gidder vi ikke skrive mer om rivalisering... Skal heretter forsøke å bruke all min energi på å heie på/motivere Turnguttene. Sandar, here we come....
bricky
bricky

Antall Innlegg : 74

Til Toppen Go down

Poste by Soting 2008-08-08, 14:55

Det er sikkert mange som ville hilse Turn effekter velkommen for salg i Lovise og hva med noe vi kunne klistre på bilen, kona eller campingvogna for å vise hvor vi hører hjemme? uansett inntekter til Turn, gjerne en avtale med ei tatoveringssjappe som sponser Turn, da kunne vi virkelig vist at vi er patrioter!
Soting
Soting

Antall Innlegg : 21

Til Toppen Go down

Svarstad - Larvik Turn, 2-6 Empty Drakter

Poste by Bøketroll 2008-08-07, 17:02

Prøver igjen.. Det kunne hjulpet om klubben la ut drakter til salg i kiosken. Lettere å "juble hemningsløst" da, tror jeg. Ville jo dessuten pyntet opp på tribunen! Smile

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å få til. Noen ansvarlige!? Svar meg! Er det så vanskelig å få til?
Bøketroll
Bøketroll

Antall Innlegg : 8

Til Toppen Go down

Poste by framgutt 2008-08-06, 02:40

- Må si at Lovise som skriver her inne faktisk skriver veldig mye fornuftig i sitt innlegg, godt det er noen som tenker litt lenger enn sin forkjærlighet for eget lag/hat til naboklubben, men forsøker være objektiv.

Ære være LT om de driver sin forening på knapper og glansbilder slik det fremstilles her inne, mens Fram og sikkert Ørn + flere ødsler vekk enorme summer i deres øyne. Penger er aldri noen garanti for suksess, det ser vi jo selv i den utrolig ustabilde tippeligaen der 'fattige' klubber flere ganger slår de 'rike'. Uansett er pengebruken i 3 div på et hel annet nivå....vi snakker småpenger og budsjetter også for Fram sin del. Mitt poeng er uansett at det er uforsvarlig å bruke mere penger enn man har, men å drive INNENFOR SINE BUDSJETTER!!!.....det tror jeg vi alle er enige om uansett størrelsen på budsjettet (kom ikke å si at dersom LT hadde tilgang på mere midler eller en rik onkel så ville dere si Nei Takk, det blir for dumt). For de av dere som hele tiden refererer til forskjeller i pengebruk, kan dere da vennligst oppgi KORREKTE budsjetter for samtlige lag i 3 div vestfold (ta gjerne med topplag i noen andre avd også for sammenligning...vis også til evt overskudd/underskudd på drift)....imøteser spent svar fra de av dere som tydeligvis kjenner alle slike tall, selv gjør jeg det ikke SmileSmile
Siden LT i følge enkelte driver sin organisjasjon nesten uten å bruke en krone, bør det i såfall være et tankekors hvordan dere evt skal klare dette i 2 divisjon..om dere skulle havne der (noe jeg selvfølgelig med rødt/blått blod ikke tror). 2 divisjon har faktisk senere år blitt ganske så profesjonell, og flere klubber er nesten halvprofesjonelle. Om LT skulle rykke opp har dere nok utvilsomt en større utfordring en Fram, både med tanke på midler.....og ikke minst faktisk å tiltrekke tilskuere....noen av dere har jo faktisk kommentert at dere kun klarer mobilisere tilskuere til lokalkampen mot Fram, isåfall må dere ha en rekke tilskuere som har et større hat til Fram enn kjærlighet for egen klubb, siden de ikke kommer på årets øvrige kamper. Her har dere en stor utfordring.

Uansett ser dette ut til å bli en veldig spennende sesong.....hvor spenningen fort kan leve lenge, en spennende høst vi går i møte SmileSmile

PS! Forsøker etter beste evne å føre diskusjoner på mest mulig saklig grunnlag, fremfor bare å uttale meg negativt om en rivaliserende klubb, til syvende og sist er vi alle fra Larvik. Virker for meg som noen har så store 'skylapper' at alt som egen klubb gjør forherliges, mens alt som andre klubber gjør rakkes ned på uansett hva det måtte være....dette er nok en av grunnene til at Larvik også har ligget langt nede i divisjonssystemet, mens nabofylkene nyter toppfotball.
framgutt

Til Toppen Go down

Poste by bricky 2008-08-06, 01:49

Ai ai ai ai.
Har for TREDJE innlegg jeg har skrevet glemt å ønske Audun velkommen tilbake til TURN.
Håper Frank greier å piske temperatur ('Mad') inn i spillet ditt. På ditt beste er det kun tre-fire spillere i denne avdelingen som når ditt nivå. Det er med glede jeg kan si at de alle spiller i Turn... ('Laughing')
bricky
bricky

Til Toppen Go down

Poste by bricky 2008-08-06, 01:38

He he.

Virkelig DEILIG å greie å provosere Framgutt og Truls.

En tidligere A-lagsspiller på Turn mottok denne meldingen av hovmesteren på Grand Hotel på 70-tallet
Etter sedvanlig oppførsel kom hovmesteren ilende til bordet og, meget irritert, serverte følgende tirade: "Det er med STOR glede hr. T., at vi NOK EN GANG kan konstatere at kvalme har oppstått ved deres bord....". Det sier seg selv at denne kvelden var vellykket...

Når det gjelder denne topicen har jeg utrolig god samvittighet.
Rosland er den ENESTE spilleren vi har, som ikke har førstehånds tilknyttning til Turn. Han har derimot hele tiden hatt nær kontakt med Lars M. etter at de spilte sammen i Tollnes. Han er dermed god nok TURNGUTT for meg.

At jeg betrakter Fram som et kjøpelag, gjør jeg ikke bare for å provosere.... Jeg gjør det MED STOR GLEDE. Fakta er harde å svelge, er de ikke?? Mener dere, med hånden på hjertet, at "de utenfra" hadde spilt på Fram hvis det ikke hadde vært for penger?? Syntes jeg kan høre et utsagn som: "Øhh, Nei, jeg så at de sleit noe jævlig der ned, så jeg fant det på sin plass å gjøre noe godt for Framfotballen". Syntes pengebruken til Fram i tredje divisjon er intet mindre enn grotesk. Men for all del... Bare fortsett... deilig å virkelig kunne gni det inn.

Joda, jeg var inne og fikk med meg at Turn også hadde vært ute etter denne spilleren (noe de da ikke hadde vært). Det viser også hvilken kildegransking de gjør før de slenger ut slike påstander. Fikk fra samme nettsted med meg noe frustrasjon over kombinasjonen, Turn`s suksess med egne spillere/ Fram`s vei til suksess. Det er på dette grunnlaget jeg ikke er enig (og jeg tror ikke vedkommende mente det slik det fremsto) i utsagnet fra tidligere i denne tråden: Ang. ikke å rykke opp; Turn har ikke lidd noe stort tap, foruten æren.
Hvis det er noe vi har beholdt selvom vi ikke skulle rykke opp, SÅ ER DET ÆREN... Det vi har vist i år, er intet mindre enn FANTASTISK.

Det at vi kun greide å mobilisere publikum til fremmøte nede på Smia syntes jeg er en stor skam. Det at noen av oss er for reserverte til å heie hemningsløst, fritar ikke fra oppmøteplikt. La i tillegg alle spillere på aldersbestemte lag få gratis adgang. Trenerene deres bør få i oppgave å se til at dette blir gjort.

Turns kontinuitet vil sikre laget selvom vi ikke skulle greie det i år. For frams del ser det imidlertid stygt ut. Vi har ALT å vinne, intet å tape. Dette er et godt utgangspunkt for høstkampene.
bricky
bricky

Til Toppen Go down

Poste by Lovise 2008-08-05, 08:13

Mange ulike synspunkter på dette med overganger midt i sesongen.

At Fram velger å hente erstatninger/ forsterkninger er jo helt greit. Men det er nok en del som vil hefte seg opp i at Fram hele tiden har proklamert at de har en stor og sterk stall. Når man da henter inn nye spillere i løpet av en sesong, som tross alt har gått veldig bra inntil nå. Så vil det jo stille spørsmålstegn ved satsing på spillere som allerede er i stallen og ikke minst rekruttering. Fram kan jo havne i den faregroppen at de nåværende spillerne vil forlate dem til fordel for andre klubber. Men slik er jo fotballen.

At Fram fører en høy fane er jo rett og rimelig, de vant avdelingen ifjor og vil etter all sannsynlighet ha en meget god sjanse til å kunne gjenta dette i år. At LT har overrasket positivt er jo bare med på og skape spenning i en avdeling hvor det er ett stort skille mellom topp og bunn.

Fram bruker nok et vesentlig større beløp enn LT angående spillerlønninger og til apparatet rundt lagene sine. Hvis dette skulle krones med ett opprykk som vil nok de fleste hevde at det var vel anvendte penger. Derimot skulle man unnlate å rykke opp, vil kritiske røster hevde at Fram har mislykkes. Hvis LT skulle ende året med opprykk, så vil det høste anerkjennelse. Men LT vil uten et opprykk ikke ha lidet noe stort tap. Foruten æren selvfølgelig.

Hvorvidt man ser med LT øyne eller Fram øyne, så vil man se at LT har virkelig skapt en solid gjeng med fotball spillere som har sterk tilhørighet til Larvik. Foruten Rossland, så er vel alle avlet opp i distriktet rundt Larvik. Men la det ikke bli ensbetydende at dette er riktig fremgangsmåte, for å oppnå suksess. Men en liten klapp på skulderen skal Trener teamet i LT ha, siden de vil bruke spillere med tilknytning nærmiljøet.
Fram har valgt å tilføre laget sin en fremmedlegion fra Sandefjord(Meland, Shafaq, Sagaas, Notø, Allum), Telemark(Bergstrøm, Tverråen). Tar forbehold om at det er flere spillere.

Felles for begge klubbene er nok ønsket å ville satse på egne talenter, men siden juniorsidene lider av stort frafall, grunnet spill på respektive A-lag. Så vil det fort forekomme eksempler som tilsier at enten er man på A-laget eller så kutter man helt ut. Noe som ikke vil gagne rekrutteringen.

Ser at Fram har tatt tak i det problemet med å lage en spillerutvikler rolle, muligens dette er riktig vei å gå!

For å oppsummere....

Tror det er viktig å unngå å bruke for mye penger på et eventuelt opprykk fra 3 divisjon. Men derimot spare midlene til 2 divisjon. Når man skuer utover budsjettene til klubbene i den 3 øverste avdelingen, så vil man se at det krever ressurser for å henge med på det kappløpet.

Når det kommer til tilskuer antallet på LT sine hjemmekamper er det jo rett og slett skremmende, selv om de som kommer er engasjerte mennesker. Fram derimot har et langt høyere antall. Det er også en langt bedre ramme rundt kampene der nede på torstrand. Men også Fram sliter med å få øket antallet selv om de gjør det svært godt. Tror begge klubbene må få tak i litt flere tilskuere for å kunne øke sine budsjetter. Men mye mulig dette vil oppnås med et opprykk.

Sesongen er langt fra over, høsten har såvidt begynt. Fremdeles finnes det andre klubber enn LT og Fram som vil snuse på opprykk. I tillegg vil man måtte gå ut i 2 kvalik kamper.

Alle er vi vel enige i at, for å kunne klare ett slikt mål må man ha en stor spillerstall og spillere som vil blø for drakta de ikler seg.

Hjelper også med litt støtte fra tribunen.
Lovise
Lovise

Til Toppen Go down

Svarstad - Larvik Turn, 2-6 Empty Kjøpelag!

Poste by Truls 2008-08-05, 05:52

Komisk å kalle et lag for kjøpelag, fordi de har kjøpt en spiller.
Men jeg skjønner noe må man jo skrive, uansett hvor dumt det ser ut.
Truls

Antall Innlegg : 23

Til Toppen Go down

Svarstad - Larvik Turn, 2-6 Empty Glasshus?

Poste by Bøketroll 2008-08-04, 16:18

Vi skal være litt forsiktige med å kritisere andre klubber for å hente spisser fra Telemark. Vet om en som entret bøkekronene i fjor sommer..
Bøketroll
Bøketroll

Antall Innlegg : 8

Til Toppen Go down

Svarstad - Larvik Turn, 2-6 Empty Go Falk

Poste by Krabba 2008-08-04, 09:39

Håper jaggu meg fram går på en kjempesmell idag. Og det har jeg faktisk troa på også. Tipper 2-0 til Falk. ååååå det hadde vært deilig........................

Lykke til alle fra Falk!
Krabba
Krabba

Antall Innlegg : 43

Til Toppen Go down

Poste by framgutt 2008-08-04, 07:16

takk for god tilbakemelding SmileSmile
Som supporter er jo mye av infoen det vi leser på sidene her inne....og må jo bare anta det stemmer.

Forøvrig er mitt poeng at alle lag søker forsterkninger mot høsten, dels pga skader, skolesituasjon etc.
Om en en spiller kommer fra nabofylket ser jeg ikke som noe problem i så måte, det viktigste er at klubbene opptrer ryddig mht å avklare med moderklubbene mht overgang. I så måte ser jeg ikke at Fram har gjort noe galt her...så lenge Brevik aksepterte å slippe Bergstrøm (de var i sin fulle rett til å nekte selvfølgelig...pga kontrakt med spiller).

Forøvrig har jeg heller ikke noe svar på hvorfor LT ikke trekker flere tilskuere, deres resultater så langt burde jo få LT folk til å våkne opp....

Grattis med storseier sist, så får kvelden vise om Fram'ane følger opp mot Falk SmileSmile
framgutt

Til Toppen Go down

Svarstad - Larvik Turn, 2-6 Empty Rettelse

Poste by Coach P 2008-08-04, 04:07

Hyggelig å se framgutter på forumet. Men her måtte jeg opprette meg et brukernavn, og svare deg på et par ting som er direkte feil.

1) Larvik Turn har aldri vært i kontakt med hverken Ædel eller Brevik ang en overgang til LT. Har skrevet mail til Daniel og spurt han hvor han har dette fra. 5 dager senere står jeg fortsatt uten svar.
2) Audun Holt var ikke under kontrakt med Svarstad, men har hjulpet dem i noen få kamper i løpet av våren.

Når det gjelder publikumstallet på Lovisenlund, så er jeg svar skyldig. Jeg mener som deg (takk forresten) at vi har prestert bra i hele år. Med et unntak i sesongåpningen mot Svarstad. Deilig hevn nå på fredag forresten.

Lykke til mot Falk.

Frank P.
Coach P
Coach P

Antall Innlegg : 7

Til Toppen Go down

Poste by framgutt 2008-08-04, 01:47

Dersom du hadde lest litt nøyere på Fram-sida så hadde du sett at det også blir skrevet at LT jaktet den samme spilleren (Ædel Tverråen) som Fram. Dersom vedkommende hadde skrevet under for dere så hadde du neppe skrevet et slikt innlegg.....men i stedet ønsket spilleren velkommen.
Fram var dessuten i kontakt med denne spilleren allerede før sesongstart, men da passet det ikke pga han nylig var blitt far, men nå ville han likevel prøve seg i Fram

At den andre spilleren Tomas Bergstrøm fortsetter i Fram er jo nettopp fordi Langesund som er klubben hans har akseptert dette, de kunne selvfølgelig valgt å stå på at de hadde kontrakt med han. I stedet forstod de hans ønske om å spille for Fram og har trolig blitt kompensert litt for at han spiller høstsesongen i larvik.

Selv fikk dere vel Audun Holt tilbake fra Svarstad, er vel mulig han også hadde kontrakt med Svarstad. Men kan ikke se at Svarstad kritiserer dere for at han spiller for dere i høst, ei heller kan jeg se at dere setter spmålstegn ved om han evt var under kontrakt med 'bønda' før dere hentet han??

Ellers skriver du at *folk VIL komme tilbake til kampene på Lovisenlund. Spillerene må imidlertid først vise at de virkelig fortjener publikums støtte*.
I såfall må dere ha noen supportere som sover i timen. I mine øyne har dere jo faktisk prestert MEGET bra i hele år, og da burde vel folk nå for lengst hatt våknet????
I såfall må det være mange supportere som ikke skjønner betydningen av 'lagets 12-mann' og den betydning disse faktisk har for spillerne.
Eller kan det heller være sånn at LT rett og slett ikke har noen større publikumsapell enn de som ser de spille pr i dag???
framgutt

Til Toppen Go down

Poste by bricky 2008-08-03, 19:38

Hei Smiley.

Her er følelsene så sterke at jeg ser og føler hvert spark på ballen en kvart klode unna.

Det er uansett veldig tilfredstillende å vite at absolutt ALT ligger i våre egne hender.

Vi har kanskje ikke like bred stall som Smiekameratene, men ungguttene har vist, og vil garantert fortsette å vise at de er 100% klare for ansvaret som vil bli lagt på deres skuldre utover høsten. De vil få veldig bra backup fra våre rutinerte spillere i alle ledd.

Har alltid hevdet at spiller nummer 12, 13, 14, 15 og 16 er blandt de viktigste på et lag. De har noe å bevise, og vil kjempe som løver på alle treningene. Dette vil igjen løfte vår besteelver. I motsetning til de fleste andre frykter jeg ikke skader. Dvs., hvis det ikke blir for mange av dem.
Med gode medspillere rundt seg, vil alle ungguttene heve sitt nivå tilstrekklig. Håper Frank er flink til å forklare dem viktigheten av deres innsats og tilstedeværenhet. Den er nemlig Alfa og Omega i vår kamp om å lykkes.

Måtte få en dose sosialpornografi og gikk inn på framsiden. De har selvsagt måtte kjøpe enda en spiller uten tilknyttning til klubben. Enda verre syntes jeg imidlertid det var å lese at, ikke bare hadde en spiller der nede brutt et løfte ovenfor sin moderklubb mht. høstsesongen, han går også ut med det på nettet.... "det var med tungt hjerte jeg brøt mitt løfte", eller noe i den duren. Hva er egentlig kursen på sølvpenger for tiden?

Jeg håper av hele mitt hjerte at vi viser oss fra vår beste side mot avdelingens kjøpelag når vi møter dem i høst. Det hadde vært så inderlig deilig å kunne vise at klubbhjerte slår pengemakten.
VI kan uansett resultat gå med høyt hevet hode. Det er meget lenge siden jeg har følt turnånden så god som i år. Jeg er utrolig stolt av dere, ALLE SAMMEN.

Laget skal vite at folk VIL komme tilbake til kampene på Lovisenlund. Spillerene må imidlertid først vise at de virkelig fortjener publikums støtte. Vi er noen "die hard"-fans som kommer uansett, men .... folk begynner å våkne.

BØKESKOGEN RETT I VEST, HVISKER STILLE "Vi er best".
bricky
bricky

Til Toppen Go down

Poste by Sofus 2008-08-02, 14:19

Det skal bli moro å komme tilbake til gamlebyen, for å se god fotball i høst !
Vi gleeeeder oss ! og forsett i vinnersporet gutter !
Sofus
Sofus

Antall Innlegg : 43

Til Toppen Go down

Svarstad - Larvik Turn, 2-6 Empty seier

Poste by smiley11 2008-08-02, 03:26

hærlig match i går fra LT sin side, moro også å se at turn har 18-20 mann som holder toppnivå i 3.div, det kan bli viktig når spillere forsvinner utover høsten.

synd du ikke fikk sett matchen stein, men regner med du kommer tilbake når det drar seg til i oktober

opp opp opp
smiley11
smiley11

Antall Innlegg : 93

Til Toppen Go down

Poste by second hand 2008-08-01, 21:37

Herlig resultat...

Flere Turn Folk ute ikveld...Måtte stoppe de i og sette i gang turn sangen...som er gått flere steder i Byen i sommer....

Helt klart en Vind fra Bøkeskogen som går vår vei...

Opp Opp

Klubben som er fra Lovisenlund som vi er stolte av.
second hand
second hand

Til Toppen Go down

Svarstad - Larvik Turn, 2-6 Empty Svarstad - Larvik Turn, 2-6

Poste by bricky 2008-08-01, 20:01

Vi fortsetter der vi slapp.
Gratulerer så mye, alle mann. Nettopp koblet opp Macèn, og etter et resultatløst søk på Turnsiden hadde heldigvis ØP en utskremt medarbeider.

Viktig å få en god start på høstsesongen, og 6 mål på bortebane er sterkt uansett hvem vi møter.
Da er det bare å krysse fingrene for de neste kampene.
bricky
bricky

Til Toppen Go down

Poste by Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics